مقاوم سازی ساختمان با ساخت سوله

مقاوم سازی برای ساختمان‌های اسكلت فلزی عملی می باشد زیرا برای ساخت آن از مصالح مقاوم استفاده شده است، اما برخی افراد به دلیل هزینه بالای این ساختمان ها و قیمت سوله، هم چنین تخریب سفت کاری و نازک کاری برای دسترسی به تیرها و ستون‌ها، از اجرای این گونه ساختمان ها پرهیز می کنند. بهتر است در این شرایط، ساختمان به کلی تخریب و نوسازی شود و مقاوم سازی ساختمان در مقابل زلزله و وضعیت فونداسیون  باید بررسی شود.

برای ساخت سوله باید محاسبات، برش ورق و مونتاژ، جوش و رنگ آمیزی براساس نقشه اجرا انجام شود.

سازه های فلزی سوله شامل موارد زیر می باشند:

  • پایه ها
  • پرلین ها
  • فریم ها
  • بادبندها
  • اتصالات کامل و تیرهای کرین جرثقیل

اگر بخواهیم سقف سوله را پوشش دهیم باید از پانل با عایق پشم و شیشه، ورق گالوانیزه، ایرانیت، پشم و سنگ استفاده شود. برای اجرای فونداسیون باید ابتدا زمین را تسطیح کرد سپس عملیات های بتن ریزی و بولت گذاری و… را انجام داد. برای ساخت درب و پنجره ها باید از آلومینیوم، آهن یا PVC استفاده شود.

سازه های فلزی برای دوکاربرد اسکلت فلزی و پل های فلزی استفاده می شوند. اسکلت فلزی جوش و پیچ مهره ای دارد ولی پل های فلزی دارای تیرورق ها، ستون ها و اتصالات کامل می باشند.

جرثقیل سقفی دارای وزن  نیم تن تا 750 تن هستند. جرثقیل سقفی به دو نوع دروازه ای و درون گاهی تقسیم می شوند که شامل نقشه اجرا، دفترچه محاسبات، مونتاژ، برش ورق و نصب می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.